Hamsterași

Sunt fericita posesoare a 10 hamsterași în vârstă de 3 zile. Rozi e o mamă foarte bună, îi alăptează, îi aduce înapoi în cuib când se aventurează prea departe și îi linge cu multă grijă pe fiecare. Pentru prima dată am văzut cum își îngrijește o hamsteriță puii și mi-am făcut o impresie foarte bună. E una din cele mai grijulii și ocrotitoare mame din lumea animalelor. Ba chiar și Zuzu, „soțul” ei, a participat la îngrijirea lor. Asta până a doua zi, când Rozi a decis că nu mai are nevoie de el și a început să-l bată. Acum i-am separat și e liniște. Puiuții se fac din ce în ce mai mari și mai grăsuni. Deocamdată au culoarea roz, sunt tare curioasă cu care dintre părinți vor semăna…

4 comentarii

  1. poze poze 😀

    • crissmary27

      De indata ce pot sa-i scot din cuib. Acuma risc sa-i neglijeze mamica lor daca umblu la gramajoara.

  2. Sa-ti traiasca puii! Eu nu ma prea pricep la hamsteri, dar am fost martora unei scene nedorite, intr-un petshop din Turda, unde, intr-un acvariu cu hamsteri, mama isi manca puii. Vanzatoarea era inebunita, nu stia cum sa procedeze. I se spuse ca nu e bine sa-i atinga si statea neputincioasa si se uita la ei. CIca chestia asta dura deja de cateva zile, pe semne ca mama ii lua la rand, cate unul pe zi.
    Ai patit asa ceva?

    • crissmary27

      Cu prima generatie de pui, adica asta, nu am avut nici un fel de probleme. Rozi i-a ingrijit foarte bine pe toti 9. De doua zile are o noua serie, din care am vazut ca, imediat dupa ce i-a fatat, a inceput sa manance. Avea in jur de 9-10, acum a ramas cu 5. Pe astia ii ingrijeste, se pare ca. E ceva oarecum normal pentru mama hamster sa-si manance puii, insa numai in anumite conditii: daca e stresata, daca puii au probleme de sanatate, daca cineva sau ceva umbla la cuib sau daca sunt prea multi si vrea sa le reduca numarul. Eu nu am intervenit, am considerat ca stie foarte bine ce face si ca oricum nu e bine sa umbli in culcusul lor, pentru ca daca o faci, nu vor scapa nici restul.

Lasă un răspuns

