Au trecut 3 ani…

Au trecut de atunci 3 ani… Era ora 15.20, aproximativ, când tatăl meu a intrat în cameră și mi-a spus că Florian Pittiș a murit. Știa că sunt fana Lui de multă vreme și că-L admir enorm. Am avut atunci un șoc, cum nu mi s-a mai întâmplat niciodată când a fost vorba despre „oamenii de la televizor”. N-am mai plâns niciodată după actori și cântareți, chiar dacă-mi plăceau, pentru că nu-i cunoșteam. Ar fi fost absurd. Dar El a fost pentru mine mai mult decât atât. L-am urmărit aproape 5 ani de zile la emisiunile de la Radio 3 Romania Tineret, în concertele cu Pasărea Colibri și la Teleenciclopedia. Avea o energie extraordinară, o pasiune copleșitoare și molipsitoare pentru tot ce însemna artă. Datorită Lui am învățat să iubesc partea cu adevărat frumoasă a lumii. Imi plăcea să spun că El ne arată cum trebuie să stea omul vertical. Un exemplu de om puternic, capabil să dărâme barierele prostiei, îndobitocirii și inculturii.
N-am vrut niciodata să-L laud. Nu-i plăceau cuvintele mari. Înafară de asta, am simțit întotdeauna că orice aș spune despre El ar fi prea puțin și ar suna sec, în comparație cu ceea ce a fost. Cei ce L-au cunoscut cât de cât știu asta. Care nu L-au cunoscut, să-i asculte muzica, recitativele, să-i urmărească interviurile, și-L vor descoperi cu siguranță.

Eu știu că-i placea asta:

Și că ar fi vrut s-o ascultăm la plecarea Lui…

Rest in peace, Maestre!

Un comentariu

  1. M-a fascinat întotdeauna cu vocea lui la Teleenciclopedia. Ca şi cu muzica lui, cu emisiunile de pe Radio 3, …
    În plus, ca pletos şi bărbos, l-am admirat câtnând: Nu contează cât de lung mi-e părul, Important e cât şi cum gândesc!

Lasă un răspuns

