Iulia Iosipescu – Ulciorul

Ulciorul
Versuri: Eusebiu Camilar

1. Ramai sa mai ciocnim o cupa
La hanul vechi de pe coclauri.
Caci pentru vin si pentru tine
Mai am in san trei pumni de aur.

2. Ramai sa ne-omoram tristetea
Si setea fara de-alinare.
Cu vinul negru de la hanul
Din valea umbrelor fugare.

3. Stii tu, frumoaso, ca ulciorul
Din care bei infrigurata,
E faurit din taina sfanta
Din taina unui trup de fata.

4. L-a faurit candva olarul
Cel inspirat de duhul rau,
Din taina unui trup de fata
Frumos si cald ca trupul tau.

5. Inmiresmeaza-te, frumoaso
Ca pe-un altar cu mirodenii.
Cat zarea-i plina de albastru
Cat lumea-i plina de vedenii.

6. Atat cand drumurile lumii
Mai au pe margini bucurii,
Caci maine in zadar vei bate
La porti de suflete pustii.

7. Iubeste-ma acum, caci anii
De nazuinti vor pune frauri.
Si zilele vietii noastre
Se scurg ca undele pe rauri.

8. Si trupul tau care mi-e astazi
Cel mai dorit dintre limanuri,
Va fi un biet ulcior din care
Vor bea drumetii pe la hanuri.

9. Ramai sa ne-omoram tristetea
Si setea fara de-alinare
Cu vinul negru de la hanul
Din valea umbrelor fugare.

8 comentarii

  1. Off topic:
    Vă informez că blogul http://zanfirpop.blogspot.com este fals, deschis şi întreţinut de neoameni revoltaţi de faptul că nu mă sfiesc să spun adevărul.
    Blogul preia elemente de pe adevăratul meu blog: http://zam-fir.blogspot.com/2010/11/mare-ti-i-gradina-cu-nemernici-doamne.html utilizîndu-mi în fals numele, fotografia, conţinut, afectându-mi grav imaginea publică.
    Dacă vă repugnă astfel de metode, vă rog, ajutaţi-mă să aflu IP-ul de unde a fost creat şi de unde se scrie pe el.
    Vă mulţumesc în numele unei blogosfere curate!

  2. Multumesc pentru aducerea aminte a acestui cantec care mi-a infrumusetat adolescenta!

    • crissmary27

      Cu placere. Eu l-am descoperit recent si-mi place enorm.

  3. florentina

    Imi pare rau ca te corectez,insa versurile acesei melodii i-au apartinut lui Omar Khayyam.

    • crissmary27

      Eu am gasit undeva scris ca Eusebiu Camilar le-a scris, inspirat de Omar Khayyam. Sincer, nu stiu care varianta e adevarata.

      • Poezia este scrisă de Eusebiu Camilar, textul poate fi găsit în ,,Poezia ieşeană contemporană,, Antologie, cuvânt explicativ,fişe bio-bibliografice de Ion Popescu, Casa Judeţeană a Creţiei Populare,Iaşi 1968. Textul este reprodus din revista ,,Cetatea Moldovei,,2, 1943 pg. 180-181. Omar Khaiam a scris numai catrene , adică robaiyat.

  4. Omar Khayyam

  5. dorina iosub

    omar khayyam e sigur

Lasă un răspuns

